2016年7月のカレンダーを手がけたのは、ミシェル・トンプソンは、ミュージシャンのCDジャケットや著名人の書籍カバーをはじめ、リーボック、BBCなど幅広いクライアントに作品を提供するイギリス在住のイラストレーター。書籍や雑誌、葉書、写真のスクラップをコラージュし描き塗る作風で知られ、デジタル化する業界の中でも「時間が許す限り手作業で制作にあたっている」という異色の存在。今作では「日本の伝統的な模様を散りばめ、夏の訪れを渇望する様を表現」。画面いっぱい描かれた菊や日傘模様は夏の夜空に咲く花火のようでもあり、ビーチにピンナップガール、ホッピーと夏を彩るさまざまな要素が詰まった作品となった。
Michelle Thompson has been at the forefront of illustration since graduating from the Royal College of Art in 1996. She has worked successfully in publishing, editorial and design. Her illustrations have appeared internationally, most notably in collaboration with the influential British designer Vaughan Oliver. Michelle has also illustrated Cherie Blair’s book, “The Goldfish Bowl,” and more recently, “The Wasp Factory,” by Iain Banks. She illustrates a regular column for The Globe and Mail in Toronto. Other clients include the Royal Mail, BBC, Reebok, Penguin Books, The Guardian, and many others. As for this collaboration, she said, “My piece was inspired by traditional Japanese patterns and the thirst for summer to finally arrive”.